Tidak Kembali ke MU, Donny van De Beek Teruskan Karier di Arab Saudi?

Tidak Kembali ke MU Donny van De Beek Teruskan Karier di Arab SaudiTidak Kembali ke MU Donny van De Beek Teruskan Karier di Arab Saudi

Tidak Kembali ke MU, Donny van De Beek Teruskan Karier di Arab Saudi?

Ada isu baru sekitar masa datang Donny van de Beek. Pemain tengah asal Belanda itu akan tinggalkan Manchester United dan berpindah ke Arab Saudi pada musim panas kelak.

Van de Beek sejak awal kali tahun tempo hari dipinjam MU ke Eintracht Frankfurt. Dia dipinjam sepanjang 6 bulan dengan pilihan pembelian tetap.

Tetapi Die Adler memilih untuk tidak aktifkan klausul itu. Akhirnya Van de Beek sekarang ini telah kembali lagi ke Manchester United.

Tetapi dikutip Winwinsport, Van de Beek akan cabut dari Old Trafford. Dia diberitakan akan meneruskan karier di Arab Saudi.

Mendapat Dua Penawaran

Berdasar laporan itu, ada dua club Saudi Pro League yang tertarik pada jasa Van de Beek.

Mereka ialah Al-Ahly dan Al-Ettifaq. Dua club SPL ini diberitakan mencari pemain tengah baru untuk perkuat baris tengah mereka.

Mereka memandang Van de Beek menjadi pilihan yang baik untuk team mereka . Maka mereka akan coba mengambilnya pada musim panas kelak.

Siap Berpindah

Berdasar laporan yang masih sama, Van de Beek buka diri untuk berpindah ke Arab Saudi pada musim panas kelak.

Dia diberitakan ingin cari situasi baru. Karena dia merasa dia kesusahan untuk mengembalikan keyakinan dianya dan performnya di Eropa.

Jadi main di Saudi Pro League dia kira dapat menolongnya lagi ke tingkat terbaik. Hingga dia siap berpindah pada musim panas kelak.

Mahar Transfer

Kontrak Van de Beek di MU tetap sisa setahun kembali di Manchester United.

Si pemain tengah mengharap si pemain tengah dapat dipasarkan di range 10 juta Euro pada musim panas kelak.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *